Środa, 3.4.2024
Name days: Ryszard / Renata / Jakub
Idź do strony głównej Zespół Szkolno-Przedszkolny im. J. Korczaka w Kotowiecku

Zespół Szkolno-Przedszkolny im. J. Korczaka w Kotowiecku

„Noce i dnie z Marią Dąbrowską”

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

Uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami p. Violetą Matuszczak i p. Urszulą Adrian w tym roku po raz ostatni wzięli udział w wycieczce będącej częścią projektu „Z przyrodą i literaturą na szlaku”. Tym razem z wizytą byliśmy u Marii Dąbrowskiej w podkaliskim Russowie.

Trasę z Kotowiecka do Kalisza pokonaliśmy rowerami, które zostawiliśmy w Dobrzecu, dzięki uprzejmości jednego z gospodarzy. Następnie labiryntem uliczek pomiędzy blokami, pieszo przemieściliśmy się na dworzec autobusowy w Kaliszu. Stamtąd udaliśmy się PKS-em do Russowa. To tu mieści się dworek Marii Dąbrowskiej, w którym pisarka spędziła dzieciństwo. W położonym wśród parkowych drzew dworku znajduje się obecnie muzeum poświęcone życiu i twórczości Dąbrowskiej. Z wielkim zainteresowaniem zwiedziliśmy pokój Marii, gabinet jej ojca, kuchnię, salon, sypialnię oraz ekspozycję poświęconą filmowej ekranizacji powieści Noce i dnie. Ponadto mieliśmy okazję zobaczyć Skansen Etnograficzny, w którym zostały zaprezentowane zabytki budownictwa ludowego związanego z regionem kaliskim: zagrodę chłopską z końca XIX w., dwa spichlerze oraz chatę zielarki. Po odpoczynku w cieniu parkowych drzew udaliśmy się w drogę powrotną do Kotowiecka.

Choć kończy się rok szkolny, już myślimy o kolejnej edycji projektu. Przed nami jeszcze wiele zakątków do odkrycia. Zatem do zobaczenia na kolejnych wycieczkach po naszym regionie, na które już dzisiaj serdecznie zapraszamy! (UA)