Jestem wolny – uzależnieniom mówię: nie!
Autor: Urszula Adrian
Wstęp
Powszechnie uznaje się, że uczniowie w coraz młodszym wieku wchodzą w zachowania ryzykowne. Potwierdza to również diagnoza wychowawcza środowiska szkolnego. Połowa uczniów klas IV-VIII naszej szkoły nie ma wiedzy na temat szkodliwości alkoholu, jeszcze mniejsza wiedza jest na temat szkodliwości narkotyków w klasach VII-VIII. U uczniów obserwuje się wysoki stopień korzystania z Internetu, co potwierdzają badania. Wśród uczniów powszechna się staje agresja słowna i fizyczna. Uczniowie deklarują w ankietach chęć udziału w zajęciach profilaktyki uzależnień, zatem mają potrzebę szerszego zgłębienia tematu. Projekt „Jestem wolny – uzależnieniom mówię: nie!” to cykl lekcji wychowawczych obejmujący różne obszary zachowań ryzykownych uczniów dostosowany do danego wieku. Przewidziana jest także dyskusja panelowa z ekspertami na temat uzależnień i zdrowego trybu życia. Zadania projektowe są skupione wokół obszarów: agresja, zagrożenia związane z Internetem i umiejętne gospodarowanie czasem, uzależnienie od nikotyny, alkoholu i innych środków psychoaktywnych.
Cel główny:
Profilaktyka uzależnień
Cele szczegółowe: