Jak co roku w naszej szkole z okazji rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę przygotowywana jest inscenizacja historyczna. W tym roku p. Urszula Adrian zaproponowała swoim podopiecznym podróż w XIX w. Gdzie najłatwiej odbyć taką podróż? Odpowiedź jest prosta – w muzeum. Trudno byłoby całą szkołę przenieść na jedną lekcję w takie miejsce, dlatego muzeum przyszło do nas. Do urządzenia scenografii posłużyły prywatne zbiory antyków posiadanych przez uczniów i nauczycieli: lampa naftowa, egzemplarz „Tygodnika Ilustrowanego” z 1883 r., kołowrotek, zdjęcie z przełomu wieków… Do zamysłu muzealnej scenografii opracowany został autorski scenariusz przedstawienia pt. „Misja specjalna”, bo taką właśnie codzienną misję historyczną mają prowadzić uczniowie po wizycie w szkolnym muzeum. Wizyta stała się niezwykła, bo ku zdziwieniu uczniów ze stojącego przed nimi obrazu zeszła dama, która zaproponowała grę w skojarzenia. Tym samym udowodniła uczniom, że nauka historii wcale nie jest taka trudna, a przyszłość naszego kraju zależy od pamięci dziejów naszych przodków. Może warto przy okazji świąt patriotycznych zajrzeć do swojej piwnicy lub na strych i odkurzyć pamiątki przeszłości… (U.A.)