Już po raz trzeci na lekcjach języka polskiego został przeprowadzony projekt „Książka nie parzy” zachęcający uczniów do czytania książek. Tradycyjnie uczniowie przez tydzień pracowali z wybraną i przeczytaną lekturą. Tegoroczne zadania, z którymi zmierzyli się czytelnicy to: praca z kartą pracy na temat świata przedstawionego, wypełnienie karty bibliotecznej swojej książki, pisanie opowiadania pt. „Jak to się stało, że znalazłem się w mojej książce?!” (kl. V i VI), zaprojektowanie ilustracji do opowiadania (kl. V i VI), zadawanie pytań bohaterowi książki przez klasę, napisanie wywiadu (kl. V i VI), list do bohatera z propozycją przyjaźni (kl. IV), klasowy plakat „Bohaterowie naszych lektur” (kl. IV), autoprezentacja bohatera (kl. IV), ułożenie przez klasę ankiety na temat czytelnictwa w naszym środowisku lokalnym (kl. V i VI), ułożenie wskazówek dla osób nieczytających książek (kl. IV). Wyniki ankiety i wskazówki prezentujemy poniżej. (UA)