W procesie edukacji, zgodnie z koncepcją neurodydaktyki, uczniowie najlepiej uczą się przez działanie. Dodatkowym bodźcem stymulującym skuteczną naukę jest stworzenie warunków do inicjatywności i kreatywności. Takie możliwości z pewnością daje metoda odwróconej lekcji, która polega na samokształceniu się ucznia i wykorzystaniu wiedzy w praktyce. Rolą nauczyciela jest koordynowanie procesu nauczania. Inspirując się metodą odwróconej lekcji, p. Urszula Adrian zmieniła powszechnie przyjęty porządek i uczyniła uczniów autorami zbiorku zadań z języka polskiego dla klas IV-VIII. Uczniowie pod kierunkiem nauczyciela przez dwa lata redagowali ćwiczenia z zakresu gramatyki, literatury, ortografii i interpunkcji. Poznali sposoby tworzenia zadań, zastosowali wiedzę w praktyce, rozwijając przy tym umiejętność przetwarzania informacji. Ćwiczenia przygotowane przez uczniów nie mają tradycyjnych numerów tylko ikony, którym przypisano znaczenia: zadanie wulkan, zadanie smakowite czy zadanie ćwicz formę. Każde ćwiczenie opatrzono poziomem klasy, przez którą zostało opracowane. W sumie uczniowie przygotowali ponad 150 ćwiczeń, które zmieściły się na 52 stronach. Zbiorek zadań dzięki wsparciu Rady Rodziców szkoły wydano w profesjonalnej firmie poligraficznej. Książeczka wygląda jak z księgarni. Na tym nie kończy się jej rola. Zbiorek posłuży uczniom jako pomoc dydaktyczna zapewne podczas niejednej lekcji języka polskiego. Dla uczniów postawienie się w roli autorów zeszytu ćwiczeń było niezwykłą, edukacyjną przygodą. (U. Adrian)