Sunday, 24.11.2024
Name days: Agnieszka / Emilia / Roman
Idź do strony głównej Zespół Szkolno-Przedszkolny im. J. Korczaka w Kotowiecku

Zespół Szkolno-Przedszkolny im. J. Korczaka w Kotowiecku

Projekt "Przyroda z klasą. Czy wiesz, jak żyje jeż?"

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

Uczniowie klasy I w pierwszym semestrze uczestniczyli w projekcie przyrodniczym „Przyroda z klasą. Czy wiesz, jak żyje jeż”.  W ramach projektu zrealizowano 8 lekcji, korzystając z proponowanych scenariuszy:

  • Dlaczego strach jest nam potrzebny?
  • Dlaczego złość jest nam potrzebna?
  • Co to znaczy, że rośliny żyją?
  • Czy samochody przeszkadzają zwierzętom?
  • Po co ptakom pióra?
  • Do czego zwierzęta wykorzystują ślinę?
  • Jak tropić zwierzęta?
  • Jak oczyścić brudną wodę?

Podczas zajęć w ramach projektu dzieci zdobyły wiele ciekawych informacji. Uczniowie odkrywali tajemnice przyrody. Dzieci poznały prawa panujące w naturze oraz przekonały się, jaki wpływ ma na nią człowiek. Podczas zajęć były prowadzone proste obserwacje przyrodnicze, wykonywane doświadczenia, tworzone notatki. Dzieci uczyły się poprzez działanie. Uczniowie samodzielnie wyciągali wnioski. Ponadto, dzieci poznały wiele gatunków roślin i zwierząt oraz dowiedziały się, jak chronić przyrodę. Dzięki licznym grom dydaktycznym i zabawom ruchowym lekcje przyrodnicze były ciekawe i dzieci chętnie brały w nich udział. Na zajęciach dzieci pracowały przede wszystkim w grupie, wykazywały się swoją pomysłowością i umiejętnościami. Zastosowanie metod dramowych umożliwiło dzieciom uzewnętrznienie swoich uczuć i emocji, otworzenie się i zredukowanie napięć. W czasie wspólnego działania dzieci przezwyciężyły swoją nieśmiałość. Był zaangażowanie w wykonywanie poszczególnych zadań.

Podsumowaniem zajęć w ramach projektu była ocena wydana przez dzieci. Dzieci oceniały zajęcia wybierając kartonik z wizerunkiem wesołej lub smutnej minki i umieszczały go na tablicy:
- zajęcia bardzo mi się podobały
- zajęcia nie podobały mi się

Na tablicy znalazły się same wesołe minki, co potwierdziło moje wnioski i odczucia z obserwacji uczniów na zajęciach. (A. M.)

Galeria Zdjęć