Szkoła i przedszkole mieszczą się w tym samym budynku. Uczniowie i przedszkolaki mają nieraz okazję widywać się podczas przerw na świeżym powietrzu. Jednak zajęcia przedszkolne różnią się od zajęć lekcyjnych w szkole i dlatego w ramach działań adaptacyjnych 19 lutego najstarsze przedszkolaki wraz z rodzicami zostały zaproszone na lekcję otwartą w klasie I. Przedszkolaki miały okazję zobaczyć salę nr 3, której opiekunami są pierwszoklasiści oraz jej wyposażenie. Zobaczyły, że uczniowie również mają dywan, na którym mogą odpoczywać i bawić się oraz wiele zabawek w postaci klocków i gier dydaktycznych. Duże zaciekawienie wywołała tablica multimedialna, na której dzieci oglądały prezentację różnych zamków oraz mogły pisać i rysować. Podczas lekcji uczniowie poznali nową literę z, Z, brali udział w zabawach słuchowych, nauczyli się pisać nową literę oddzielnie i w połączeniu z poznanymi wcześniej literami, czytali wyrazy z nową literą oraz rozwiązywali zagadki słowne. Pierwszoklasiści starannie pracowali w ćwiczeniach, gdyż przedszkolaki podglądały ich zmagania, sami zresztą próbując swych sił na tablicy. Za wspólną lekcję otrzymali kolorowankę z literą Z oraz słodkie lizaki.
Myślę, że taka przykładowa lekcja dała przedszkolakom i ich rodzicom większe wyobrażenie o sposobie pracy w klasie I a środki dydaktyczne, jakimi dysponuje szkoła pozwala te lekcje jeszcze bardziej uatrakcyjnić. (A. H.)