Już po raz piąty uczniowie klas IV-VI brali udział w autorskim projekcie edukacyjnym na lekcjach języka polskiego. Jak co roku każdy z uczniów miał za zadanie przeczytać wybraną książkę, której stawał się ekspertem. Podczas tygodnia zadań projektowych uczniowie charakteryzowali światy przedstawione, tworzyli trójwymiarowe książki, projektowali kukiełki bohaterów, przebierali się za wybrane postacie i przygotowywali krótką autoprezentację. Uczniowie wcielili się także w role dziennikarzy i przeprowadzili wywiady z bohaterami swoich lektur. Ponadto eksperci lekturowi ułożyli pytania do ankiety czytelniczej i przeprowadzili ją wśród najbliższych. Uczniowie byli zaangażowani w zadania projektowe, wykazali się kreatywnością oraz samodzielnością w prezentowaniu zadań problemowych. Młodzi czytelnicy udowodnili, że książka nie parzy i warto po nią sięgać jak najczęściej. (U.A.)