Dnia 21 marca z okazji pierwszego dnia wiosny uczniowie klasy III zamienili się rolą z nauczycielem, prowadząc zajęcia z poszczególnych edukacji. Aleksander wprowadził nas w świat liczb trzycyfrowych, przygotowując matematyczne karty pracy z zakresu dodawania i odejmowania. Zaproponował również interaktywne gry i zabawy matematyczne. Nikola utrwaliła części mowy prowadząc lekcje z edukacji polonistycznej i przygotowała tekst do czytania z podziałem na role. Rafał przedstawił prezentację dotyczącą poszczególnych warstw lasu i wykonał karty pracy z zakresu edukacji przyrodniczej. Michalina wcieliła się w rolę nauczycielki edukacji plastycznej i tuż po omówieniu poszczególnych etapów pracy, wykonaliśmy z plastikowych kubeczków kolorowe ośmiornice. Uczniowie bardzo poważnie podeszli do powierzonej roli. Samodzielne poprowadzenie zajęć wymagało od uczniów nie tylko wcześniejszego opanowania materiału, ale również przemyślenia sposobu pracy, przygotowania potrzebnych pomocy dydaktycznych i dobrania odpowiednich metod pracy. Uczniowie jednogłośnie stwierdzili, że najcięższym zadaniem podczas prowadzenia zajęć było panowanie nad dyscypliną w grupie mimo mało licznej klasy. Przekonali się również, że zawód nauczyciela choć przynosi wiele radości i satysfakcji jest wymagający i trudny. (M. Skowronek)