Saturday, 7.6.2025
Name days: Anna / Jarosław / Robert
Idź do strony głównej Zespół Szkolno-Przedszkolny im. J. Korczaka w Kotowiecku

Zespół Szkolno-Przedszkolny im. J. Korczaka w Kotowiecku

Komunikat o błędzie

  • Warning: Invalid argument supplied for foreach() in element_children() (line 6608 of /home/noweskalmierzyce/noweskalmierzyce.pl/includes/common.inc).
  • Warning: Illegal string offset '#children' in drupal_render() (line 6065 of /home/noweskalmierzyce/noweskalmierzyce.pl/includes/common.inc).
  • Warning: Illegal string offset '#children' in drupal_render() (line 6075 of /home/noweskalmierzyce/noweskalmierzyce.pl/includes/common.inc).
  • Warning: Illegal string offset '#children' in drupal_render() (line 6113 of /home/noweskalmierzyce/noweskalmierzyce.pl/includes/common.inc).
  • Warning: Illegal string offset '#printed' in drupal_render() (line 6120 of /home/noweskalmierzyce/noweskalmierzyce.pl/includes/common.inc).

Książka nie parzy!

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

Uczniowie klas starszych cały tydzień nie rozstawali się z wybranymi przez siebie lekturami za sprawą realizacji autorskiego projektu edukacyjnego „Książka nie parzy!” realizowanego podczas lekcji języka polskiego. Projekt miał na celu zachętę uczniów do świadomego odbioru tekstów i nabycia kompetencji czytelniczych. Uczniowie mogli wybrać książkę zgodną z ich zainteresowaniami, by czytanie było wciągające, pracowali przez dłuższy czas nad przeczytaną lekturą, wyjątkową, wybraną przez siebie. Każdy z uczniów stał się ekspertem swojej książki, gdyż przeczytanej tylko przez niego. Czytelnicy mieli do opracowania kilka zadań. Najpierw uczniowie wypełniali karty pracy z danymi książki, następnie tworzyli reklamy zachęcające do kupna przeczytanego egzemplarza, dalej w poprzez pracę w grupach łączyli światy przedstawione swoich lektur tworząc zupełnie nowe utwory, oceniali bohaterów, wcielali się w wybranego bohatera swojej książki obowiązkowo w przebraniu, pisali list do kolegi, by zachęcić go do sięgnięcia po wybraną pozycję książkową. Dodatkowym zadaniem było napisanie mini wywiadu z bohaterem lektury. Każde ćwiczenie wykonane przez uczniów zostało nagrodzone punktami, których suma dała ocenę za przeczytanie i pracę nad lekturą. Na tym nasze działania się nie kończą. Uczniowie byli zaangażowani w realizację projektu, zatem spróbujemy zredagować wspólne opowiadanie złożone ze światów przedstawionych przeczytanych pozycji uczniowskich. W formie elektronicznej będziemy przesyłać tekst opowiadania i dopisywać ciąg dalszy…

Omówienie dodatkowej lektury w niebanalny sposób mam nadzieję rozbudziło w uczniach chęć czytania wybranych przez siebie tekstów. (U.A.)

Galeria Zdjęć